Selamat Datang di Zon Kaki Skodeng.Selamat Menyekodeng :)

Monday, November 28, 2011

Sape nk rm100?

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Entri ni bukan la abg yg nak bagi korg rm100.Abg EqbalZack yg bermurah hati sangat tiap2 bulan nk bt amal.Sape2 rasa lebih bagus dr abg,ok jom klik link ni: EqbalZack.

EqbalZack ni dia menerima dan memberi.#x ramai yg sudi nk bg kita asah bakat menulis dan nah!rm100 tiap2 bulan dpt senang2 je dgn hanya menaip kt blog.DAN,dia ada IQ yg tinggi.Sgt charming ok.

Sunday, November 20, 2011

Cinta adalah anugerah

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Jom sume join pertandingan menulis.x kesah le kau nk merepek apa pun.bro Eq x kesah.Menang belakang kira.


"Lecture-student relationship,anything wrong?"

     Zaman belajar adalah zaman paling seronok sekali..Mengurat pengajar tu perkara biasa.Pantang ada pengajar muda,lagi-lagi yang belum kawin.Kalau tua tak kawin lagi pun aku sapu je.Ala..mengurat bukan la sampai nak ajak kawin.Sengaja nak ampu.Untung-untung nanti dapat la markah free.Pengajar tu manusia juga kan?Kadang pelajar tak menggatal pun,dia sendiri yang lebih-lebih.Ada je pengajar yang mulakan dulu.Padahal dah kawin,tapi masih lagi miang dengan anak dara orang.Yang pelajar apa lagi,sambil menyelam minum air.Pengajar menggoda,pelajar ternoda.Sama je,dua-dua gatal.
       Pada pandangan aku kalau gatal-gatal biasa macam bergurau dalam kelas ke,selalu sebut-sebut nama ke tak apa la kot.Tak salah pun semua tu.Yela pengikat hubungan supaya lagi mesra.Asal tak bawa ke ranjang sudah la.Gurau senda tu kena ada.Tak la muka pelajar ketat semacam dalam kelas.Pengajar nak mengajar pun tak ada perasaan.Andai kata hubungan mesra dalam kelas tu sampai terbawa-bawa kat luar,pun tak salah.Tapi berpada la eh.Jangan sampai hubungan tu bawa bau pula satu kampus.Pandai makan,pandai la simpan.Kalau pelajar lain tahu nanti buruk la reputasi kita.Kita ni pelajar,bercinta pula dengan pengajar.Masyarakat kita ni kan ada je yang tak puas hati.Punca sebenarnya cemburu,dia kalau boleh nak juga tu.
       Ok la kesimpulannya,tak ada salah dan dosa hubungan antara pengajar dengan pelajar tu walau apa pun status sebenar hubungan mereka,asalkan tahu jaga batas-batas kita.Masa kerja,kita kerja.Waktu bersuka ria kita buat la apa pun janji bukan perkara mungkar.Masing-masing dah besar,tak akan nak leter lagi.Bertindak menggunakan akal,berfikir la dengan waras.

274words

Tuesday, November 15, 2011

Tuesday Blues~

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Hari ni besday mama.Selamat hari lahir Cikgu Yuni...:) makin hari makin muda makin kacak macam anak teruna dia.sweet 15 syg!anak bujang awak sayang mama dia sepenuh hati.Maaf x dapat balik rumah sambut dengan mama.Tapi tahun ni ada hadiah istimewa.Semoga doa2 abg setiap hari untuk mama tercinta dimakbulkan..i love u mom. :)


p/s: entri ni dan komen dr korg abg akn tunjuk pd mama bila blk kl nti.biar dia terharu ckit. :') thanks all.muahh..seketui.

Sunday, November 6, 2011

Jom bt kawan! :)

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Jom beramas mesra dgn mereka!segmen Kenali Rakan Blogger.(da tutup)


Gambar terpampang 1 minggu.Bole la korg klik link depa tuk lebih kenal. :) masing2 ada kelebihannya.dpt 40org kawan sehari ok gak kn. ;) bole bt calon bini ni..#jgn mengade +_+









Terima kasih menyokong abg,samada yg join,followers dan yg menjadi silent reader.Abg menyepi seminggu dulu k.Da free nti abg skodeng spe2 yg dtg cni.Selamat berkenalan dgn diorg ni. ;) 

owh,thanks pd mink sbb sudi bt kn abg watermark.

Friday, November 4, 2011

Nak salahkn sape

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

1st time entri panjang dipendekkan.sbb ketandusan keghairahan malam ni.#rasanya selalu je =='

Baru pas gayut dgn Fasha Sendal.Kita cakap suara tu aurat perempuan,tp dia duk kata kita blk.yela..spe srh kau (lelaki) buat Mariah kari jadi pujaan.Lisa SuLihani kau gila2kn.+_+ perempuan pki singkat2 lelaki kata lemak terkeluar sana cni.Lelaki bulu ketiak panjang berjela pakai singlet ke hulu ke hilir xde sorg pun berani maki.

Bab kutuk mengutuk mmg menjadi feberet kita kn.Lagi2 lelaki..tang isu aurat,pemakaian lagi la prmpn teruk kena hentam.Konon imam muda nk cri mcm ustazah pilihan.pung pang pung pang kutuk prmpn pki itu pakai ini buka sana buka cni.Ingatkn baik le sgt..Sekali tgk awek kau..pffttttt...x kuasa mak nk ckp~

Lelaki cakap perempuan x bole main takraw.nti lipat2 tercampak benda lain plk +__+.tapi skrg ada je..main tuk negara.kt skola2 pun xde lg pasukan takraw perempuan.ada ke?habaq mai.Lelaki bersorak xde sape pun kesah.bila perempuan gelak kuat ckit,1kolej tahu ank tekak dia besaq. o.O sbb perempuan kn terkenal dgn ketatasusilaan bhai.

Perempuan main bola jaring sampai 6.59pm,tiba2 ada plk azan sesat dr blok asrama lelaki.pdahal belum masuk waktu lg.tapi bila lelaki main bola sampai 7.45pm,senyap sunyi je rasa asrama lelaki mcm xde org je.sume balik kampung kot.


#blur..+__+

Thursday, November 3, 2011

Cara mendekati si dia.

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Hai sayang's :) Bercinta tu mudah,macam mkn kacang,tp nk daptkn cinta tu susah ckit,bkn mkn kacang tapi tanam kacang.So abg nk share ilmu ckit pd adik2,kakak,abg,pkcik makcik dan x lupa atok nenek cyber.

Step mendekati perempuan/lelaki a.k.a awal perkenalan.

1. Kalau da mmg jatuh cinta,jgn gelojoh minta nombor,minta tu,minta ni,mcm2 kau nk..penampar xnk plk.kayuh pelan2 la..kalau perempuan yg x genyah lg la ssh nk ngurat.Lelaki pun sama.Take time.

2. Mulakn dgn bismillah,bkn srh mkn tp siasat dulu ckit2 latar belakang dia.Jgn main tibai je asal cun/hensem ngam.Kot2 org pny ke kn kita lak yg kena tibai.Sabar banyak,jgn main terkam.

3. Kalau kenal di alam cyber mcm Fb,Blog,Twitter,cuba2 la bg pandangan ke kt status dia,like,atau komen apa2 yg menyenangkn hati dia.tapi awas,jgn sampai melebih lak.tahu r excited.#Annoying plk.

4. Kawal emosi,rasa genyah melebih cover la ckit.status or entri yg agk menyampah tu baik padam.Ada lelaki x suka prmpn gelegak sgt,dan prmpn pun x suka lelaki over bajet.#contohnya abg.ok,x sgt.+_+

5. Jangan gelabah bila dia bg respon.Cepat je nk say i love u,klu luah kt prmpn mmg kau dpt i hate u..kalau luah pd lelaki ok lg kot.Lelaki kn cool.Paling teruk pun dia ckp 'kita kwn dlu eh'.petanda baik tu.

6. Bila da agk selalu dia bg respon,cuba la memuji ckit.pujian tu biar la ikhlas dan mmg berpadanan dgn dia.jgn main puji je..kang dia tahu lak kita ada udang sebalik batu.padahal kita mmg niat baik.

7. Agak mcm da rapat,selalu komen gelak2,tukar2 pandangan,baru maju panjang ckit.Borak pasal kehidupan kita.tp jangan lak cte dalam seluar dalam pun nk ckp.malu ok!cite ckit2 la..yg baik2 je.

8. Percakapan kena jaga.walaupun kita xnk hipokrit,tp bahasa tu cantik ckit.Cuba bawa dia ke tahap di mana kita nk dia ingat kita bila dia bt sesuatu.Pendek kata dia tersenyum la sbb kita.

9. Kalau dia da mula suka kt kita,dia mesti akn banyak tny tentang diri kita,pastu sehari kau x cari dia,meroyan dia cri kau.Itu tanda awal rindu.da suka la tu..tp jgn berharap sgt,perasaan bole berubah2.

10. Sampai satu tahap bila kita rasa yakin dia pun ada perasaan kt kita,setelah melalui kesemua step di atas #konon la..so apa lg,cuba la memikat hati dia dengan gurauan2 manja plk.try geletek ckit je dlu.aiceh..^^

11. Andai kau x geletek dia pun dia da semcm,ok tahniah!Sila luahkn perasaan pada dia.InsyaAllah ada hasil..kalau x berhasil maksudnya kena mandi air longkang la kot.hahaha..

12. Tu pun nk ajar ke..da suka,da sayang,da couple,g la dating dgn mak bapak dia sekali.tnjuk benau yg kita ni mmg ikhlas dgn ank dia.jgn ingat nk ank je,mak bapak pun kne amik hati diorg gk.

13. Kalau cuma perasaan suka je,jwbnya kena la usaha lebih dan peka.Mgkn korg lambat,dia da ada yg lain.bye2 je la ek..redha.cuba yg lain.Jgn berhenti mencari.jodoh xkn dtg dr langit even mmg da ditetapkn.


Apa2 pun kena ikhlas la ye.Usaha da,doa dan tawakal.Jgn ada tipu walau ckit pun.Sbb kalau kantoi,segala2nya musnah. :) terima kasih membaca.


Wednesday, November 2, 2011

x_x

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Bila kena tag dari blogger2 perempuan,terasa diri ini begitu seksi.hahahah ;)) ok,plis jgn tag lg la.

Jom,cikedaut..soalan dari budak comel.Serius comel,x caya jom terjah.
1. Suka GF/BF yang macam mana?
-Ghairah dan buas.
2. Harta atau keikhlasan?
-Ada option seks x?haha.ok gurau +_+ both!
3. Awak rasa saya ni comel tak?
-err..comel tp selepas abg la.mana bole lawan tauke ma.haha
4. Paling suka tengok apa?
-Tengok perempuan!hahahah ^^
5. Nak kawen masa umur berapa?
-Kalau bole nk sekarang jgk dik.tapi apa kn daya...sobss~
6. One word describe yourself.
-Seksi :P
7. Pendapat tentang perempuan yang ber make up.
-Asalkan x membadutkn diri,ok la kot.

Yg ni pula soalan dr kaki tibai budak.

1.Nama betul + ayah + atuk ;p
-Muhd Af__ Iz___ bin Yusof Ik___ bin Om__.
2.Status diri terbaru bermula 1 November 2011
-Masih belum berbini dan ber'anak.

3.Takut hantu tak ? Hantu apa paling best ? Kenapa ?
-Takut hantu tetek sbb xnk kena sorok dalam bra,nanti kembung isap susu.hahaha [malu ke?kemon la..sebut dpn pakwe x malu plk x_x]

4.Nak maki tentang blog saya , sila buat sekarang ;p
-xnk sbb blog abg ni lg haprak.pfttt..
5.Waktu jawab tag ni , korang pikir apa ?
-Serius nk berak.#skt perut
6.Sihat ? Dah makan ? Mandi ?
-Baru je gila sbb jwb soalan ni.Makan belum,mandi da.#taip pas mgrib skrg ni.
7.Kenapa bila marah , korang buat muka ? haha
-Sebab abg kn manja.So what?!
8.Ada berangan tak nak jadi sefemes HZ , CE n FL ?
-Apa tu?brand coklat ke.hahaha
9.Marah saya tak ? ;p
-x pun,sukeee sgt.rasa nk beramas mesrassss.
10.Habis tu , kenapa jawab cam nak tak nak je ? Grrr
-sebab rasa nk berak,kena kemut .tahu? +__+
11.Saya sayang awak . Sayang saya tak ? Muahaha
-Abg Stalker pencinta wanita.#sila muntah.^^
Klu pergi terjah diorg,kirim salam abg pd diorg dak mok ni.ok bai! ;)


 

Copyright © 2013 | AbangStalker | Design by Cik Bulat