Selamat Datang di Zon Kaki Skodeng.Selamat Menyekodeng :)

Saturday, March 26, 2011

Kisah Benar: Gagahnya seorg lelaki

Assalamualaikum wbt dan slmt sejahtera..

Nama aku biarlah rahsia.Aku bekerja kt company swasta je..tp jawatan aku bukan calang2 jawatan.Aku mampu beli rumah,kereta dan ada simpanan sendiri untuk masa depan.Soal rupa jangan diragu,aku antara yg terkacak dalam ofis dan digilai ramai gadis sejak dikampus lg.Bukan nak meninggi diri,cuma memberitahu sedikit sebanyak latar belakangku.Ibu dan bapa aku orang yang bekerjaya.Jarang sekali aku bersama mereka menikmati hari bersama.Adik beradik?hm..jangan ditanya.x pernah lama dirumah.Seperti ada bara dipunggung,sentiasa panas.

Aku berumur linkungan 24-27tahun.Muda lagi kan?Usia sekadar nombor bagi aku dan mungkin juga bagi kamu semua.Al kisahnya bermula zaman kegelapanku sejak aku didapati menghidap penyakit yang agak gerun untuk sesetengah orang.Tapi tidak bagi aku.Aku masih kuat,mampu menerimanya dengan hati yang redha.Aku menjalani rawatan setiap bulan dan berlagak sihat seperti sahabatku yang lain sehinggakan hanya segelintir sahaja sahabat yang tahu akan perihal aku.

Itu baru permulaan..dugaan datang lagi menimpa aku.Kali ni DIA duga aku menggunakan orang yang aku sayangi.Lelaki kacak mcm aku mesti ada yang punya.Tapi sekacak mana pun,aku tetap ditinggalkn..Nasib-nasib..itu la nasib malang aku.Derita cinta lebih sakit dr kesakitan yg aku alami.3tahun aku hidup tanpa seorang kekasih kerana masih mengenangkan si dia.

Aku kuatkan hati.Cuba menerima seorang gadis yang baik rupa dan budi bicaranya.Kami telah bercinta hampir 4 tahun sehingga la kini aku masih bersamanya.Dia segalanya untuk aku.Pemberi semangat,penguat hati dan penawar ketika aku sakit.Wajahnya sahaja dapat menenangkan duka dan lara aku.Sehingga la di satu masa,aku mendapat panggilan dari ibu nya yang mahu aku meninggalkn dia.Dia akan dinikahkan dengan seseorang yang tidak dicintainya!ya..anak kepada rakan ibu dan bapa nya.Aku menerima sekali lagi dugaan dengan senyuman dibibir.Tidak la senyuman itu aku ukir tanda bahgia.Tapi tanda kekesalan dalam kegembiraan.Kerana aku tahu setiap pilihan yang ibu bapa buat adalah demi kebahgiaan anaknya..

Bersambung..

20 comments:

siti kektus said...

aih. ini kisah abg ke? k.zira tu nak kawen ngan orang lain ke.

EyqaLuvender said...

ermmm...hdup ta slalunye indah...
ade mse kte diberi ujian oleh Allah.
waiting for the sambungan..hehe

fiq. said...

sambung , beli filem, hehehe

Bro ahmad said...

tentu banyak dugaan hidup kan..banyak pengalaman tentu banyak cabaran kan

HanNis SaNia said...

gagah tang mana? huhuhu

anismelon said...

kesian lelaki gagah toh..bile na sambung..leh wat novel nie..ngeee

zaty said...

laa..bru nk feel.sambung! sambung! hee ;)

farah hanim said...

laaa
awat bersmbong lak nie abg
da syok2 bacee woo ^^
cpt22

Cik Purple Pinkypuff said...

hmmm nasib diri, mana kte nak tau kan.. kesian lelaki tuh..T_T x sabar nak tunggu sambungan dier.. :D

ir yien 9897 said...

yeker artikel nie di cilok??
ker mmg kisah benar abg stalker :)
sbb kacak..huhu
continue .....

✿Dear Yayah✿ said...

cepat laa smbung.. nak tau ending die.. :(

iQa~ said...

bukan semua yg kite syg tu milik kita abg...Allah tahu yg terbaik buat hamba-Nya....bersabarlah~

[sutera kasih] said...

hmmm....



















continue please?

izfanora said...

hurm..

alexa yussida said...

haaa harap ni bukan cite abg n akk stalker..okie2...continue cpt2 smpai abes ye.

Anif Abdullah| AA said...

ouhhh.. sabar2..

*bru nak bc

Tea Dno said...

sabo je laa..huhuhu..

izzad b* said...

nice nie!sambng bacce jap

~SaL IjOu~ said...

"Kebahagiaan itu ibarat pelangi..selamanya dpt dilihat di kepala org lain..tidak pernah di kepala sendiri" ~

cipUtchiaPp said...

abang :'( sedih nye....

 

Copyright © 2013 | AbangStalker | Design by Cik Bulat