Selamat Datang di Zon Kaki Skodeng.Selamat Menyekodeng :)

Wednesday, March 30, 2011

Kisah Benar: Gagahnya seorg lelaki II

Hubungan kami tak berakhir disaat tu juga.Aku ni keras kepala,kami masih bersama walau tarikh perkhawinan dia da ditetapkan.

Oktober,2011..tarikh biar la jadi rahsia aku.

Cuma teman rapat je yang tahu pergolakkan aku.Lagak kami mcm pasangan couple paling bahgia.Kami bertemu secara rahsia tanpa diketahui ibu bapa dia.Tapi tak la kerap..cuma 3,4bulan sekali.Jumpa pun tak lama.2,3jam da memadai bagi pasangan cinta terlarang mcm aku ni.Mulanya aku memang redha dengan ketentuan ilahi.Tapi  jauh didasar hati,boyfriend mana tak sedih kalau girlfriend kena rembat.Menangis dalam tidur aku setiap malam mengenangkan si dia.Bila masa aku tawarkan diri untuk bersama-sama beli barang sebagai hantaran,aku nampak wajah suram di wajahnya.Aku?hurm..pura2 tak sedih.Nak tunjuk kuat,aku kan superman dihati dia.Sebenar2nya hati aku ni da berdarah2 mcm ditikam2 dengan pisau sayur ma aku.Apa kan daya..demi melihat dia tersenyum dan menyimpan kenangan terakhir bersama,aku relakan berukir2 senyuman untuk dia.

Masih aku ingat saat dia menyuap sesudu ubat untuk aku.Masa tu aku demam,aku gagahkan juga diri teman dia beli barang hantaran.Airmata dia jatuh perlahan2.Aku tak mampu nak buat apa2.Hanya mampu hulurkan tisu dan da pasti la aku tolong lap sekali.Aku kn gentleman.Nak je aku peluk,tapi itu bukan ajaran islam.Dia seorang muslimah sejati.Itu la kali terakhir kami bertemu..aku tahu perbuatan aku salah,menambahkan pilu dihati dia.Hati aku biar la terluka,tapi aku tak sanggup biarkan hati orang lain terluka.Atas nasihat ma aku,jarak diantara aku dan dia semakin hari semakin jauh.Bukan aku sengaja,tapi demi mengajar dia erti kesetiaan.Dia bukan milik aku lagi..Disaat berjauhan,aku bagi alasan sibuk dengan kerja.Tapi kerja tak banyak,jadi aku sibukkan diri dengan facebook.Biasa la darah muda..nak bersoSial je.Namun jauh macam mana pun dia masih mengambil berat kesihatan aku.Tiap2 hari text "awak jangan lupa makan ubat".Dia tahu hidup aku bergantung pada ubat buat masa sekarang ni.

Lembaran baru..atau lebih tepat,malang yang baru.

Aku berkenalan dengan seorang gadis di laman sosial facebook..aku ni bukan la orang yang suka bergaul dengan perempuan.Kalau dikategorikan aku ni lelaki sombong di mata wanita.Gadis yang aku kenal tu secara tak sengaja.Arh..yang tu tak payah la tahu macam mana intro pengenalan kami.

Bersambung.. (Cite ni byk skip,amik draft je la.so xde detail mengapa,bagaimana,dan apakah)

40 comments:

EyqaLuvender said...

sambung lg........
cptla abeskn...
tp kompem ending die cdey sbb laki tu mati kn?

Ary said...

mesti best cite ni, kena ikut nih...:)

salam kenal...

Ada sesiapa nak Join Segmen Pertama NUR KASIH
Keadaan Di Somalia Yang Amat Meruncing Perlukan Bantuan Kita Lagi...

dill said...

doa kamu bahagia :)

dill.

nurul nabila bt medan said...

teruja nak bace yang seterus nyer...!
:)
tibe2 bersambung? :'(
huhu

Bella Bell said...

abang... saya menangis baca kisah ni.. nak2 dengar pulak lagu kat blog abang ni.. saya tahu apa perasaan abang..


cepat la sambung kisah ni.. errr.. gadis semalamkah abang?


kuatkan hatimu.. insyaALLAH akan ada yang terbaik untuk abang.. percayalah... Allah maha mengetahui.. :)

Bell said...

gagahnya lelaki itu..hohoho :)

cik pha said...

ok aku tunggu sambungan telenovela kau haha

hati♡ said...

waaaaa.... hehe >_<

amna said...

sedihnya..
then apa jadi...?

eyryn said...

cepat sambung ! hehe :)
mcam bace novel..suke3..

[sutera kasih] said...

sedihnya.......
kuat dugaan cinta korang kan.
















continue pls..hmmm

MAISHARAH said...

nice story abg stalker....cepat smbung ye...:) sy follow

alexa yussida said...

ini kisah abg ke?oke nak baca part 1 jap.

alexa yussida said...

ini kisah abg ke?oke nak baca part 1 jap.

izfanora said...

cinta abadi milik Ilahi.. cinta di dunia nie pinjaman kepada kita untuk lebih mencintai DIA.

Ujian yg datang mengajar kita lebih untuk mendekati Allah. DIA Maha Penyembuh. sabar.. sabar itu indah.. :)

farahinfadli's said...

sy nk trus folow crite ni..

munira hashim said...

mana part 1?

Anif Abdullah| AA said...

hmm,dah tak ada jodoh kann.. mula mula memang payah nak terima seadanya.. tak reti nak advice cmne..abg sakit pe plak..

kotak bulat said...

knpa kawin dgn laki lain kalau hati pada org lain?

anismelon said...

nie kisah abg ke..kesian abg..hurmmm..

sambung cepat sikit..:D

Acik said...

uda dan dara zaman IT! heheheeee ... :)

Asyila Zainuddin said...

sedih gile citer ni... sobs... T_T

aimie amalina said...

huuuuuuuuuuuuu
baik abg mamat
lagi2?hehehehe

dayu_myself said...

waa...kesian la kt lelaki tu..
semua yng brlku ade hkmahnye kan...
Allah dah rncng sglenye,kte yng kene tbh mnghdpinya...
InsyaAllah...pnghujung dstiap dugaan ialah kemanisan hidup....

aimi said...

"aku" tu abg kew????

Liyana Zahim said...

Love teaches us life.. Life gives us love.. To love sme1 you'l get two tings..
1st, u'l have her til da last..
2nd, u'l c her wif another 1..

But love remains in ur body..
Let it be der.. Someday it will find other..

And tat time u will knw for a very long time after waitin, SHE is da real one who is sent down to u by ALLAH...


All da best AS.. ALLAH knows best and HE always does.. May u hav a gud life.. :)

Sha said...

mcm kesah bro je..
agk2 brape siri?? :)


p/s: bro, bila tgk blik gmbr brtiga 2 (nmpk auuww-lembut)..seyes sy xdpt tahan..nak gelak jugak..hahaha..sgt brbeza dgn yg gbr sorg tuh (nmpk tough-macho-sweet-straight) ;)

adwafarahin said...

adwa tggu sambungan

Fara E's said...

kene bace part 1 nieyh , aishhh

siti kektus said...

owh. da dapat pegannti yg baru lah. ok lah tu. tak lah sedih sangat kan. ;)

Scya Lollita said...

cant wait !

Yui Light said...

Awww :') boleh buat komik ni. LOLOLOL xD

Siblings yg cute? Hahaaa...biase2 je lah. Everyone's cute and beautiful in their own way :D

cik wanie Lovela (CWL) said...

:( benci baca benda sedih..oh godd

Jue said...

Dah bc yg 1st tu. Mcm ada related ngan kisah bnar je ni?hihihi

milo said...

next episode pelisssss..hehe..tak sabo dahni nak bace..tengah2 feeling tgk2 dah abeshh..aloooo

ABU said...

wah gile..kalau aku tak boleh dowh...

Tea Dno said...

dh mcm kisah hidup sendiri je..huuu..

✿Dear Yayah✿ said...

sedihhhhhhhhhhhhhhhh...:( sian laki tu. menderita sakit dlm hati ni pedih woo

~SaL IjOu~ said...

Tabah!~

"hati berdarah ditikam..menangis dlm tidur setiap mlm"..aku turut sinonim dgnnya~~

cipUtchiaPp said...

adoii....emy x blh control air mate ni...

 

Copyright © 2013 | AbangStalker | Design by Cik Bulat